12 Ağustos 2013 Pazartesi

ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

                                      ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ-2
   Bir önceki makalemde öğrencinin çalışma planından ve çalışma ortamından bahsetmiştim.Bu makalemde etkili çalışma yöntemleri konusuna devam etmek istiyorum.Öğrenci önce konuyu sınıfta öğrenmelidir.Sınıf içerisinde iken anlamadığı kısımları mutlaka sınıf ortamında paylaşmalıdır.Unutmamalıdırki okul ve sınıf ortamı öğrenme ortamlarıdır.Okula öğrenci herşeyi bilerek gelmez,bilgilerini yenilemek ve yeni bilgiler kazanmak için gelir.Bu nedenle sınıf ortamında sorular sorması çok normaldir.Bazı öğrencilerimiz soru sorunca mahçup duruma düşeceğini düşünürler.Bu yanlış bir düşüncedir.Aksine soran sorgulayan öğrenciler her zaman daha makbuldür.Bu kısma kadar yazdıklarım etkili ders çalışma yöntemi ile ilgili değildir.Ancak etkili ders çalışmayı etkileyecek ön basamaklardır.Öğrenci sınıfta anlatılan konuyu sınıf içerisinde dinlemedi,konu ile ilgili ön bilgiler kazanmadıysa evinde ders çalışırken ne kadar etkili yöntemler seçsede kazanımlar yetersiz olduğundan bilgi kalıcı ve etkili olmayacaktır.Bu nedenle dersi derste öğreneceğiz,evde tekrar ederek konuyu zihnimizde yer vereceğiz.Konuyu unutmamak için tekrarı günü gününe yapacağız,konu ile ilgili kendimiz sorular hazırlayıp sınıf ortamında paylaşacağız,en etkili çalışma yöntemlerinden biriside yazarak çalışmadır.Bilgileri tekrar ederken notlar tutarak yada anlattıklarımızı yazarak daha kalıcı bilgilere dönüştürebiliriz.Konu ile ilgili konuyu hatırlatıcı şekiller semboller kullanabiliriz.Evde ve okulda çalışma grupları oluşturarak tartışma ve soru-cevap metodlarını kullanabiliriz.Bir sonraki makalemde etkili ders çalışma yöntemlerinde araç gereçlerin doğru seçiminden bahsedeceğim.

                                                                                         Murat TÜRKAN-Blog Sorumlusu
   
 http://www.modelucakokulu.blogspot.com ...................adresini ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder