19 Şubat 2020 Çarşamba

SEBEP-SONUÇ CÜMLELERİ

                                                     SEBEP-SONUÇ CÜMLELERİ
       
      Bir olayın veya durumun sebepleriyle anlatıldığı cümlelere sebep-sonuç cümleleri olarak adlandırılır.Sebep-sonuç ilişkisi kurarken “için, çünkü, bunun nedeni, bu yüzden, bunun sonucunda, dolayısıyla” gibi ifadeler kullanır.Sebep – sonuç bildiren cümleler “Neden?, Niçin” sorularına cevap verir.


Örnek : Hava soğuk olduğu için sinemaya gidemedim.
Sebep: Havanın soğuk olması Sonuç: Sinemaya gidememek.
                                             MİNİ TEST
1. Aşağıdakilerden hangisinde sebep - sonuç anlamı yoktur?
A) Başı ağrıdığı için doktora gitti.
B) Uzun süre bilgisayara baktığından dolayı gözleri bozulmuş.
C) bu resim çok güzel olmuş.
2. Aşağıdaki cümlelerin hangisi sebep – sonuç cümlesi değildir?

A) Market kapandığı için süt alamadım.
B) Size gelemedim çünkü ödevlerim vardı.
C) Kütüphanedeki kitapların sayısı tahminimden de çokmuş.

3. Aşağıdaki cümlelerden hangisine ''neden? '' sorusunu sorarsak cevap alamayız?
A) Odunlar yaş olduğundan dolayı sobayı yakmayı başaramadı.
B) Parası yetmediğinden istediği kitabı alamadı.
C) Her akşam eve dönerken aynı kedi yavrusunu görüyorum.

4. Hangi cümlede altı çizili kısım cümlenin sonuç bölümünü doğru göstermektedir?
A) Parka gelemedim çünkü arkadaşım bize geldi.
B) Parka gelemedim çünkü arkadaşım bize geldi.
C) Parka gelemedim çünkü arkadaşım bize geldi.

5."Ödevini zamanında yapmadı...................annesi ona kızdı." cümlesinde noktalı yere hangisi gelir?
A) için          B) çünkü           C) bu yüzden






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder