30 Mayıs 2013 Perşembe

Türkçe Dersi Ön ad (Sıfat) Çalışma Sayfası


TÜRKÇE DERSİ SIFATLAR ÇALIŞMA SAYFASI
1.       Aşağıdaki cümlelerde kullanılan sıfatları bulup altını çiziniz.
 
·         Mavi gömlekli amca bana yardım etti.
·         Eve giderken kırmızı lale topladım.
·         Öğretmenim bana üç kitap verdi.
·         Küçük kedi kırık masaya atladı.
·         Bu ev bizim evimiz.
·         Hangi kuş göç eder ?
·         Bakkaldan beş ekmek aldım.
·         Hangi kalem senin ?
·         Güzel vatanımı çok severim.
·         Eski ayakkabılarımı çöpe attım.
·         Yaşlı kurt açlıktan bitkin düşmüştü.
·         Şu ağaç çok güzel görünüyor.
        2-  Aşağıdaki  isimlerin önüne uygun sıfatlar getiriniz.
              ………….  kazak                                 …………….sandalye                                 ………….. televizyon
 
            …………… koyun                                  …………… dolap                                      …………… kalem
         
           …………… ekmek                                  ……………. Ev                                            …………... okul
 
        3- Aşağıdaki sıfatlara uygun olarak adlar yazınız.


         Esmer ………….
         Küçük …………..
         Renkli ……………
         Beyaz ……………
          Hangi …………..
          Yeni …………….
          İhtiyar …………
          Bu ……………….
          Bayat …………..
Güzel …………
Sarı ……………
Dolu …………..
Pembe …………..
Şekerli ……………
Açık ……………….
Şu …………………..
Çalışkan …………….
Hızlı ………………….
Taze …………..
Beş …………….
Sulu …………….
Sıcak ……………
Büyük ……………...                                                                       Murat TÜRKAN-Sınıf Öğretmeni
Yeşil ………………...                                                                      www.basariyolum.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder