26 Nisan 2013 Cuma

Cümle Genişletme


…………………………………. İLKOKULU 2/…. SINIFI

Adı Soyadı : ……………………………                                                         Tarih :  …. / …. /2013

 

 


CÜMLE GENİŞLETME

 

Aşağıdaki örneği inceleyerek,bir kelimelik cümleleri iki,üç,dört kelimelik cümleler haline getiriniz.

 

 

 
 
Oturuyoruz
1
Oturuyoruz
2
Annemle oturuyoruz
3
Annemle evde oturuyoruz
4
Annemle birlikte evde oturuyoruz

 

 

 

 
 
Yüzdük
1
Yüzdük
2
 
3
 
4
 

 

 

 

 
 
Okuyorum
1
Okuyorum
2
 
3
 
4
 

 

 

 

 
 
Gideceğim
1
Gideceğim
2
 
3
 
4
 

 

 

 

 
Yazdı
1
Yazdı
2
 
3
 
4
 

 

 

 

 

Aşağıdaki dört kelimelik cümleleri birer kelime azaltarak üç,iki ve birer kelimelik cümle haline getirelim.

 

 



Babamla salonda kitap okuyorum.
Babamla kitap okuyorum.
Babamla okuyorum.
Okuyorum.



 

 

 

 

 

 

 

 


Ayşegül odasında hikaye okuyor.
…………………………………………………
……………………………………
……………………………
 




 
Annem mutfakta yemek yapıyor.
………………………………………………
……………………………………
……………………………
 



 

 

 

 



BULALIM OYNAYALIM EĞLENELİM



 

 

 


BİLGİSAYAR

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 
Yukarıdaki ''BİLGİSAYAR''kelimesinden yeni kelimeler üretelim.Bakalım kaç kelime bulabileceksiniz?

 

 

 

İlgi ……………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………….

 

 

Murat TÜRKAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder